donderdag 10 oktober 2013

To blog or not to blog?

Na de energyboost van edcampNL van 5 oktober had ik bedacht ook maar te gaan bloggen. Maar het idee is makkelijker bedacht dan er daadwerkelijk uitvoering aan geven.
Naast nadenken over de technische kant van het bloggen (via welk medium en in welke vorm publiceer ik?) moet ik mezelf ook afvragen met welke frequentie. Dagelijks, wekelijks, zomaar wanneer ik zin heb?
Maar over welke onderwerpen ga ik bloggen? ICT is gemakkelijk, daar ben ik veel mee bezig. Of natuur-scheikunde, dat is tenslotte mijn vak. Of over al die leerlingen en collega's waarmee zoveel dingen gebeuren. En niet te vergeten: thuis gebeurt er ook een heleboel. En als ik er zo over aan het nadenken bent, dan kom ik er achter dat de mogelijkheden schier oneindig zijn.
En wat wordt mijn schrijftsijl? Positief kritisch, monter en opgewekt, dissen en afzeiken, ingezonden krantenbericht, likken naar boven en schoppen naar beneden, ik-jij-wij, aktueel of oude doos, verleden-tegenwoordige-toekomende tijd? Vragen, vragen, vragen.
Ik heb besloten om het voorlopig wekelijks te gaan proberen. Zomaar een stukje schrijven en publiceren. en dan zie ik wel wat me het beste bevalt. Eigenlijk wat ik nu aan het doen ben. Gewoon omdat het leuk is en omdat het kan.
To blog it is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten